Adres

Breulsweg 3,
6321 EK Wijlre
hof de brulle icoon10
Huisreglement Hof de Brulle

1 Parkeren
Gelieve de auto’s bij aankomst links op de parkeerstrook tegen de boomgaard aan te
parkeren.

2 Verblijf locatie
Eventueel extra (dag)gasten dienen altijd bij de beheerder te worden aangemeld.
3 Maximaal 3 huisdieren
Voor het verblijf van huisdieren wordt een vergoeding in rekening gebracht.
Laat je hond (of ander huisdier) aub niet op het meubilair komen (banken, bedden
etc.). Op de slaapkamers mag uw hond uitsluitend in een door uzelf mee te nemen
bench verblijven.
Op het gehele terrein (inclusief de boomgaarden en het grasveld) dienen de honden
altijd aangelijnd te zijn.
Graag buiten het terrein uitlaten. Mocht uw hond onverhoopt toch zijn behoefte
hebben gedaan, dan uiteraard wel opruimen.

4 Borg
De borg van €450,- dient 2 weken voor het verblijf per bank te worden voldaan. De borg
wordt na het verblijf binnen 14 dagen teruggestort op het rekeningnummer van de
betaling.
Mocht blijken dat er defecten, beschadigingen of andere zaken worden geconstateerd
dan wordt hierover contact met je opgenomen. Eventuele kosten worden op de borg in
mindering gebracht.

5 Betaling van de overeengekomen prijs
Dit dient op de volgende manier te gebeuren:
• Bij boeking <= 10 dagen voor aankomst van verblijf dient het volledige bedrag
direct betaald te worden.
• Bij boeking tussen 10 dagen en 12 weken voor aankomst van verblijf dient u het
volledige bedrag binnen 7 dagen te betalen.
• Bij een boeking meer dan 12 weken voor aankomst betaalt u in 2 termijnen. De
eerste termijn, zijnde 40% (of het volledige bedrag), dient u binnen 7 dagen te
betalen. De tweede termijn van 60% dient u 12 weken voor aankomst te betalen.

6 Annuleringsvoorwaarden banqueting
• Bij annulering tot 4 weken voor aanvangsdatum is geen vergoeding
verschuldigd van de overeengekomen banqueting (F&B);
• Bij annulering tussen 4 weken en 1 week voor aanvangsdatum 30% van de
overeengekomen banqueting (F&B) prijs;
• Bij annulering van 1 week of minder voor aanvangsdatum 100% van de
overeengekomen banqueting (F&B) prijs.
• Bij alle annuleringen voor banqueting geldt dat indien een minimaal aantal
personen is afgesproken, de betreffende annulering nooit onder het
afgesproken minimum aantal gasten/deelnemers kan komen.

7 Schade & klachten
• Meld eventuele onvolkomenheden direct bij aankomst aan de beheerder.
Voorkom dat u hiervoor aan het eind van uw verblijf aansprakelijk wordt gesteld.
• Gaat er iets kapot? Meld dit ook zo snel mogelijk bij de beheerder.
Afhankelijk van de noodzaak en de mogelijkheden zal de beheerder dit zo snel
mogelijk proberen te verhelpen.
• Eventuele klachten dient u meteen (uiterlijk binnen 12 uur) na constatering te
melden aan de beheerder.

8 Accommodatie
• WIFI: ‘Gasten hof de Brulle’ het wachtwoord is te vinden in de accommodatie en
ontvangt u in de welkomsmail.
• De verwarming werkt via een automatisch programma.
• TV & muziek kan je vanaf je eigen apps op tablet of telefoon streamen. De
Sonosspeaker bedien je via Spotify (Dit is alleen mogelijk als je op de WIFI
“Gasten hof de Brulle” zit).
• Als de houtkachel brandt, dan dient de afzuigkap in de keuken uit te staan. Dit
om rookschade te voorkomen.
De pizzaoven bij de houtkachel is buiten gebruik.
• Hout besteld? Dan staat dit binnen bij de openhaard voor je klaar.
• Gelieve het meubilair op zijn plaats te laten staan. Onze bijzondere vloeren zijn
gevoelig voor krassen.
• Kinderstoelen en -bedjes met matrasjes vind je in de Kippenstal op de BG bij
binnenkomst rechts. Hier ligt ook wat buitenspeelgoed en een sjoelbak.
• Gezelschapsspellen liggen onderin de antieke kast in de lounge.
• Roken is binnen nergens toegestaan.
Buiten aan de muur naast de dubbele deur hangt een asbak waar je jouw peuken
kwijt kunt.
• Gelieve binnen nergens fietsschoenen te dragen. Dit kan schade aan trappen en
vloeren veroorzaken.
• De zalen en de bijbehorende materialen zijn alleen te gebruiken als deze
expliciet gehuurd zijn.
Gelieve de ramen aan de zijde van “de binnenhof” tijdens het gebruik van deze
ruimtes gesloten te houden.

9 Keuken
• Bij de professionele vaatwasser krijg je het hiervoor geschikte waspoeder
geleverd.
Vuile vaat altijd eerst in de wasbak voorspoelen. Je afwaswater blijft zo langer
schoon.
• Het 8 pits Baron gasfornuis is volgens horeca-normen beveiligd. Zonder
afzuiging is er geen gastoevoer. Zet dus altijd eerst de afzuigkap aan.
• Koffiefilters voor de Bravilor koffiemachine zijn aanwezig.
• Er zijn over het algemeen wel wat basis gebruiksmiddelen zoals suiker, zout,
peper, olijfolie van jouw voorgangers in de voorraadkast aanwezig. Aanvullen is
niet verplicht, maar natuurlijk wel fijn voor de volgende.
De volledige keukeninventaris kan je online bekijken.
• De frituurpan (3,5 ltr) zet je rechts naast het fornuis onder de afzuigkap. Onder
het werkblad zit hiervoor een stopcontact.
• De horecakoelkast is maar liefst 800 ltr groot. Je schakelt deze met de oranje
knop aan de bovenzijde in.
• Afval goed scheiden.
In de keuken hangt een afvalwijzer en staan aparte bakken afvalcontainers in de
keuken. Voor vertrek graag alle bakken legen in de verschillende daarvoor
bestemde kliko’s buiten.
Alleen frituurvet dien je zelf af te voeren. Bij de Spar in het dorp is er onder
andere een inzamelplaats.

10 Slaapvertrekken
• Linnengoed; bedlinnen, handdoeken, keukenlinnen en of opdekservice besteld?
Dan staat dit vermeld in je boekingsbevestiging.
Het linnengoed ligt dan klaar voor je in de Tiendschuur.
Het gebruik van linnengoed op de bedden en kussens is verplicht. Als je geen
linnengoed bij ons hebt besteld, dien je dit dus zelf mee te nemen.
• Drank, eetwaren en kaarsen zijn niet toegestaan in de slaapvertrekken.

11 Sanitair
Voorkom verstoppingen. Gooi daarom niets in toiletten, wat er niet thuishoort (geen
tampons, maandverbanden, luiers, inlegkruisjes etc.).

12 Buiten
• We bevinden ons in een woonwijk. Geluidshinder is dan ook uit den boze.
Gelieve vanaf 22:00 uur op het terras vooral de nachtrust van onze buren te
respecteren.
Als u binnen verblijft met muziek aan, gelieve dan de ramen en deuren gesloten
te houden.
• Muziekapparatuur is buiten niet toegestaan (ook geen eigen apparatuur).
• Het woonhuis van de eigenaar bevindt zich aan de binnenhof. Deze is daarom
ook privé en door onze gasten uitsluitend te gebruiken als doorgang naar de
slaapvertrekken.
• De buitenverlichting schakelt automatisch.
• Auto’s opladen kan tegen betaling (1-fase / 230 Volt).
• Barbecueën is toegestaan. Je kan de standaard kolenbarbecue gratis gebruiken.
Wij hebben ook verschillende barbecues te huur zoals een grote Monolith
kamado met een grilldiameter van 55 cm, een 18” Oklahoma Country Smoker,
maar ook een compacte gasbarbecue.
Voor meer informatie en prijzen zie de bijgeleverde lijst Extra’s in de bijlage die
toegestuurd wordt.
• Er staat ook een vuurkorf op het terras. Indien gewenst kunt u hier ook een
bakplaat voor bijhuren.
• Terraskussens liggen in de antieke dekenkist in de lounge. Svp geen binnenmeubilair
of linnengoed buiten gebruiken.
Er staan 3 parasols. ’s Nachts en bij slecht de parasols graag indraaien en de
kussens van het tuinmeubilair afdekken of binnen leggen.
• Voor eigen gebruik tijdens je verblijf mag je gerust een appeltje voor de dorst in
onze boomgaarden plukken
• Drones zijn niet toegestaan. Onze hoeve ligt in een No-fly-zone.

13.1 Vertrek
• Uitcheck slaapkamers is 09.00 uur
• Uitcheck accommodatie is 10.00 uur.
• Uitcheck kort weekend zondag is 20:00 uur.
• Kosten die voortkomen door o.a. het afnemen van extra linnengoed, brandhout,
huisdieren (defecten/uitwerpselen), extra schoonmaak door het niet juist
achterlaten van de woning (zie checklist voor vertrek), breuk, schade of het
opsturen van vergeten artikelen, worden in rekening gebracht.
Indien mogelijk wordt dit verrekend met de borg.

13.2 Checklist voor vertrek
• Bezemschoon opleveren. Alle materialen staan in de keukenkast. Even een
doekje over de tafels en het aanrecht.
• Alle apparatuur die u heeft gebruikt (koelkasten, diepvriezer, ovens, frituurpan)
zijn leeg, schoon en weer uitgeschakeld.
• Vaat afwassen en alle materialen droog en op de plaats terugzetten. De
vaatwassers leeg achterlaten.
• De gaspitten zijn schoon en alle gebruikte pannen en schalen, schoon en terug
op de plek.
• Cateraar of andere leveranciers dienen voor uw vertrek de spullen opgehaald te
hebben.
• De kinderbedjes en kinderstoelen svp schoonmaken en evt in de beschermende
verpakking terugzetten in de Kippenstal.
• Overgebleven etenswaren niet weggooien aub. Dit gaat naar de voedselbank of
mensen die weinig geld hebben.
• Gehuurd linnengoed beneden in de hal van de slaapaccommodaties
achterlaten. Let op: de matrasbeschermer, molton en kussenbeschermer
niet afhalen! Alleen kussensloop, dekbedovertrek en hoeslaken. Natte
handdoeken gescheiden van het droge bedlinnen en handdoeken houden.
• Afvalemmers leeghalen van het gehele verblijf.
• GFT, restafval, plastic, papier en glas in de kliko’s. AS in de ijzeren as-emmer op
de centrale afvoerplaats.
• Asbakken, barbecue(s), vuurkorf en de houtkachel leeghalen en schoonmaken.
Ook de roosters en gereedschappen.
• Verplaatst buitenmeubilair terugzetten, kussens opbergen, en de hoezen terug
om de parasols.
• Sluit alle ramen, dakramen en deuren.
• De mastersleutel terughangen in sleutelkluis:
De vakantiewoning beschikt over één sleutel die zowel te gebruiken is voor de
voordeur als voor de dubbele deur (terras) en de tussenpoort naar de
slaapvertrekken.